מה באמת גורם להשמנה?

רבים מהמטופלים שמגיעים אליי מגיעים עם תחושת תסכול זהה. לא פעם שמעתי את המשפטים הבאים: “אני עושה דיאטות ולא יורדת, אני מרגישה שהגוף שלי בוגד בי”  “אני בדיאטה אבל כלום לא עוזר…”

לרוב, כשלקוח חדש רוצה להתחיל בתהליך מבוקר הוא כבר נמצא בדיאטה ופונה אלי כיוון שלא השיג תוצאות.

המון מטופלים יודעים יותר טוב ממני את כמות הקלוריות בכל פריט מזון, כמה פחמימות וכמה שומנים הוא מכיל.

בעיניי, ההתעסקות בדיאטה והמחשבה על כך גורמת להשמנה. אני לא מאמינה במוצרים דיאטטיים מופחתי קלוריות או ב- “רק 0% שומן”.

הגישה שלי היא לאכול ארוחות בריאות, קטנות וכמה שיותר מזון טבעי, מספר פעמים ביום.

בגישה שלי אין הרעבה! כל הזמן אוכלים ומרזים..!

להשמנה יש מספר סיבות אפשריות: חילוף חומרים לא תקין, חילוף חומרים שהשתבש עקב דיאטות קיצוניות, מעט מדי קלוריות בתפריט (כן, גם זה גורם להשמנה! אישה ממוצעת צריכה לצרוך 1400 קלוריות כדי לרדת במשקל) תזונה לא מתאימה לסוג הדם, אי סדר בארוחות, קלוריות סמויות במזון, מזונות המעכבים חילוף חומרים (לדוגמא: מזונות מעובדים וחומרים משמרים, שומנים לא בריאים, פחמימות ריקות ועוד).

כמובן שכדי לרדת במשקל צריך להגביל גם מזון בריא ולצרוך אותו בחוכמה ובמתינות, אסור להגזים, יש לצרוך הכל במידה. לדוגמא: פירות, אגוזים, שקדים ושמן זית- שנחשבים למיני מזונות בריאים אך אין לצרוך אותם ללא הגבלה בתפריט של ירידה במשקל. לכן אני פה, לתת לך את הידע והכלים של מה לאכול וכמה לאכול כדי לרדת במשקל ולהשיג את התוצאות שאת/ה רוצה! התהליך אצלי הוא בהתאמה אישית ומלווה בטיפול במצבי חולי/ בעיות שלא תמיד אנו מודעים אליהם.

ולגבי הדיאטות המהירות המוצעות היום בשוק- שימו לב, החוכמה היא לא רק להיות רזה ויפה, חשוב לשים דגש למה קורה מבפנים! מה זה שווה אם יורדים במשקל ונכנסים לג’ינס מלפני ההיריון אבל סובלים ממיגרנות, עצירויות או רעבים כל היום?!

לפרטים נוספים והסבר על תהליך הליווי האישי אני פה, בשבילך

הילה וידבסקי