קצת על הנבטה….

בזמן ההנבטה כמות הויטמינים שבזרע גדלה בעשרות עד מאות אחוזים. בעיקר עולה כמותם של הקרוטנואידים, ויטמין C, ויטמין E וויטמינים מקבוצת B.

בהנבטה הערך הקלורי נמוך יותר ומקורות האנרגיה בקטניה מהירים וזמינים יותר, הן לגוף והן למוח.

ככל שההנבטה ארוכה יותר- זמן הבישול מתקצר, כך שכמות הויטמינים, המינרלים, חומצות האמינו והאנזימים שבקטניות נשמרים יותר מבישול קטניות ללא הנבטה.
ההנבטה מגדילה את אחוז החלבונים וחומצות האמינו של הקטניה.
מי שצורך נבטים חוסך את האנרגיה המושקעת בפירוק חלבון לחומצות אמינו ובסילוק פסולת הנובעת ממטבוליזם זה.
לצמחונים וטבעונים חשוב לצרוך קטניות מונבטות כדי לספק לגוף כמות חלבון תקינה ומאוזנת.

ההנבטה מקלה על העיכול וממזערת מצבי אי נוחות במעיים.

בתמונה: תערובת מונבטים, רכיבים- עדשים, מש, חומוס ושעועית אזוקי.